Jumaat, 23 November 2012

salahkah?hinakah?


Kalau Saya Badan Besar , Salahkah ?

" Awak ni gemok la,"

" Eeeii, besarnya badan dia,"

" Orang debab mana boleh kawan dengan orang kurus macam kami,"

" Awak buncit, pergi sana !,"

" Maaf, sebab awak nampak sangat comel, saya tak berminat mengenali awak,"

Okey, mungkin ini ayat yang korunk penah dengar atau korunk penah mengatakannya kepada sahabat-sahabat COMEL anda.
Dan anda pasti tahu dan perlu tahu apa yang akan mereka jawab di dalam hati atau pun menggunakan mulut..

" Kalau saya gemok, salahkah?,"

" Kalau saya badan besar, masalah besar awakkah sehinggakan awak tidak boleh hidup?,"

" Kalau saya gemok awak apa? cicak kobeng?,"

" Awak rasa adakah orang yang hendak berbadan besar seperti saya?,"

Mungkin ini jawapan mereka yang tulus dari mulut.
Dan ini mungkin adalah soalan dan jawapan mereka yang mereka tunjukkan kepada NYA.

" Kenapa orang asyik hina saya gemok. Hina sangatkah orang yang gemok? Adakah orang gemok tak akan masok syurga ? Adakah orang gemok salah dari sisi undang-undang Al-Quran mahupun negara. Adakah orang gemok dikira manusia yang tidak berguna? dan adakah orang gemok ini ... ,"

Awak fikir awak sempurna ?
Awak fikir awak bagus ?
Awak fikir awak terlampau cantik ?
Awak fikir awak peramah ?
Awak fikir awak baik ?
Awak fikir awak muslim sejati ?
Awak fikir awak pandai ?
Awak fikir awak saja yang betul ?
Awak fikir awak kurus?

Tapi awak pernah fikir tak , yang awak telah terjun ke kolam
Neraka



#orang yang gemok pon manusia..walaupum mereka dihina tiap2 hari,,mereka ttp sabar..mereka semue mempunyai hati dan perasaan..fikirkanlah..jika anda tidak sempat meminta maaf kepade org2 yg pernh anda hina seperti saya...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan